Steekwapens

Tijdens onze reis naar Beijing mocht ik mijn breiwerkje niet mee het vliegtuig in nemen, trouwens, tijdens een paar latere reizen ook niet, want de breinaalden werden nog steeds als gevaarlijk beoordeeld. Dat gaat misschien wel op voor metalen breinaalden, maar volgens mij zijn mijn handige bamboe sokkennaaldjes toch echt ongevaarlijk, je moet heel goed je best doen, wil je daar iemand serieus pijn mee doen. Niet dat ik dat wil gaan proberen, ik ben tegen geweld in welke vorm dan ook.

Maar ik ben begonnen in mijn aprilboek, Knit fast, die young en ik ben meteen al helemaal enthousiast, het is namelijk een ‘moordboek’ en het eerste slachtoffer is al gevallen en gevonden met een breinaald in haar rug en dat zomaar tijdens een verregende handwerkbeurs. Het boek blijkt trouwens het tweede te zijn uit een serie, ik moet dus snel op zoek naar deel één en de eventuele overige delen.

Houd je van detectives en van breien, zoek dan eens naar de boeken van Mary Kruger!

Spannend!

Geef een reactie

