SOEP

Een groente die hier vaak op tafel staat is broccoli omdat het lekker, gezond en ontzettend veelzijdig is. Maar eigenlijk had ik er nog nooit aan gedacht om er soep van te maken. Ik heb wel eens bloemkoolsoep gemaakt en spinaziesoep vinden we ook heel erg lekker en zelfs slasoep is hier wel eens in de soepkommen geschonken.

Tegenwoordig maak ik een pannetje soep extra voor oma en daarom ben ik op zoek naar veel afwisseling, zodat ze niet iedere dag hetzelfde heeft en het leuke is dan, dat het net lijkt of je overal SOEP-recepten tegenkomt. Waarschijnlijk waren die er eerder ook wel, maar omdat ik die toen niet zocht, vielen ze mij ook niet op.

Eigenlijk wilde ik voor oma dit weekend een champignonsoepje maken, maar ik ben wel heel erg aan het twijfelen, want deze broccolisoep lijkt me ook heel lekker, en niet alleen voor oma🙂

Broccolisoep met mosterdcroutons.

Met dank aan Puur en lekker.

Geef een reactie

