Beetje brak

Hoewel ik mijn stem nog steeds niet terug heb, ben ik vanmiddag wel naar de communicatiemiddag geweest. Daar ben ik aan de ene kant heel blij om, want het is toch wel goed om te zien hoeveel we toch eigenlijk als groep al bereikt hebben, maar aan de andere kant valt het niet mee. Juist als je eigenlijk niets kunt zeggen, lijkt het wel of je een heleboel wilt vertellen. Gelukkig reageerde iedereen er heel goed op en ze waren ook allemaal blij dat ik er toch was.

Maar, het was vreselijk vermoeiend! Ik ben moe van het ingespannen luisteren en toch proberen actief mee te doen en ik ben ook moe omdat ik me toch teveel aantrek van wat ik allemaal zie, hoor en voel. Het is wel prettig om te horen dat wat ik voel ook door andere mensen wordt opgemerkt.

Kortom, het liep niet helemaal zoals ik het graag zou willen, maar het was toch leerzaam en zinvol en de volgende keer kan ik weer mee communiceren.

Geef een reactie

