Boekenweek!

Omdat het boekenweek is en ik al heel lovende kritieken heb gehoord over het boekenweekgeschenk van dit jaar, heb ik mijn boek voor de wishlistchallenge voor deze maand besteld.

Deze maand komen er daardoor twee boeken mijn kast verrijken, ik verheug me er nu al op, vooral omdat de boeken van januari en februari mij ontzettend goed bevielen, maar daarover later meer.

Waar heb ik voor gekozen, vraag je je misschienn af? Nou, tijdens de masteropleiding Nederlands hebben twee medestudenten een prachtige presentatie gegeven over het boek Pijpelijntjes van Jacob Israel de Haan en sindsdien stond dat boek hoog op mijn ‘te lezenlijst’. Ik ben benieuwd of ik het net zo zal waarderen als zij het deden, de verwachtingen zijn hoog gespannen.

Bij dit boek krijg ik van de Nederlandse boekhandelaren, in dit geval www.bol.com, het boekenweekgeschenk van Tom Lanoye, Heldere hemel en ook daar ben ik erg nieuwsgierig naar, kortom, maart wordt een goede maand om lekker te lezen!

Op het ogenblik ben ik bezig met The catcher in the rye, mijn januari-boek. De hoofdfiguur, Holden Caulfield, ‘ratelt’ aan één stuk door over zijn belevenissen en ervaringen nadat hij van school is weggelopen/weggestuurd. Hij durft zijn ouders niet meteen onder ogen te komen en gaat daarom naar een hotel. Ik ben benieuwd hoe dat verder gaat.

Mijn februari-boek was Boven is het stil van Gerbrand Bakker en dat heeft er toe geleid dat ik mijn verlanglijstje bij Bol heb aangevuld met nog een boek van hem. Ik heb zijn boeken eigenlijk in de verkeerde volgorde gelezen, eerst Juni en toen Boven is het stil, maar ik vind ze alletwee prachtig, hoewel ik Juni meer een vrouwenboek vond en Boven is het stil meer een mannenboek. Dat is wel een beetje vreemd, want Huà vond Juni ook geweldig en hij heeft Boven is het stil na een paar bladzijden aan de kant geschoven omdat hij er niet door geboeid werd.

Ik ben benieuwd wanneer mijn nieuwe oogst binnenkomt!

Besteld!
Geschenk

2 thoughts on “Boekenweek!

  1. Boek goed aangekomen! Ziet er prachtig uit! Wat een trots moet dat geven, zo je eersteling in de hand houden … En wat een cover! En een mooie bladwijzer toe. Nu nog lezen … voor na de Boekenweek. (Wacht ondertussen op beloofde mail.)

Geef een reactie

