Nakijkwerk

Vandaag heb ik besteed aan het nakijken van de proefwerken van mijn klassen. De eerste proefwerken van de laatste periode en dat was te merken! De leerlingen hebben in de gaten dat er nu echt gewerkt moet worden en de cijfers waren, een uitzondering daar gelaten, gelukkig een stuk beter dan bij het proefwerk van de vorige periode. Het is eigenlijk ieder jaar hetzelfde, periode één meestal goed en bij de tweede periode stort het allemaal een beetje in en in de laatste periode wordt er (meestal) weer goed gewerkt.

Die laatste periode is ook altijd het drukst, dat valt eigenlijk niet anders te plannen, omdat er eerst iets geleerd moet worden en het daarna in de ‘praktijk’ geoefend moet worden. Ik verheug me nu al op de spreekbeurten en de presentaties. Misschien is er ook nog tijd voor een leesproject.

Maar vandaag was juf tevreden, goede resultaten, daar houd ik van.

Yes!

One thought on “Nakijkwerk

  1. Hé, die Loesje verhuisde gister van mijn vensterbank naar een ereplaatsje op mijn prikbord. Naast onder meer ‘Liever prettig gestoord dan verschrikkelijk gewoontjes’ en ‘Plant een glimlach oogst een zoen’

Geef een reactie

