Geduld

Mijn vogelproject is niet iets voor mensen met haast, het is niet iets waarvan je zegt: “Morgen is het klaar.”

Mensen die beginnen met breien willen het liefst snel resultaat zien en kiezen dan vaak voor dikke wol en dikke naalden, of voor een kleiner project. Dat is natuurlijk heel verstandig, want als je dan zo’n eigengebreid project in handen hebt, dan ben je terecht trots. Die kleine snelle dingen vind ik vooral prettig als ‘onderweg-projecten’ voor in de auto. Ik vind zelfs sokken kleine projecten hoewel die wel op dunne naaldjes gebreid worden. Vaak brei ik één sok en pas veel later zijn wederhelft, ik moet trouwens nodig aan de gang met een paar wederhelften. Wat dat betreft had ik beter meteen een bij elkaar passend paar kunnen breien. Maar iedereen heeft recht op zijn eigen afwijking, zeg ik dan maar.

Ik heb mezelf beloofd om na iedere vogelrij een foto te maken, zodat de progressie goed zichtbaar is. Vandaag heb ik weer een paar foto’s gemaakt, ook van de binnenkant, omdat die ook heel mooi wordt🙂

Als het werk 53 cm is, kan ik met de afkantingen voor de kraag beginnen en de steken voor de mouwsgaten op een hulpdraad zetten, dus steeds minder steken en daardoor lijkt het dan weer sneller te gaan🙂

langzaam maar zeker
netjes afgewerkt

3 thoughts on “Geduld

  1. Ik heb het telpatroon gekopieerd vandaag omdat ik een sjaal wilde opstarten met twee kleuren verloopgaren. Ik vond het in mijn boek Knitting in America van Melanie Fallick. Druk 1996. Wel grappig dus dat Christel Seyfarth er pakketten van verkoopt. De ontwerpster heet Sarah Swett en komt uit Moscow, Idaho.

    1. Hallo Hetty,
      Ik las iets dergelijks op een forum op Ravelry. Ik ken het Amerikaanse boek niet, maar het jammer dat er blijkbaar toch zoveel van andere ontwerpers wordt “geleend”.
      Maar goed, ik ben erg blij met mijn pakket en mijn vest wordt steeds mooier.
      Veel plezier met het maken van jouw shawl. Ik zal zeker eens uitkijken naar het boek.

  2. Je vest wordt prachtig! Ik werk er ook heel geleidelijk aan. Elke maand een patroon. Wat heeft ze toch schitterende kleuren he! Geniet van het breien. En sokken breien is ook zo heerlijk.Fijne pasen!

Geef een reactie

