Niet op de lijst

Vandaag zijn de tien genomineerden van de Willem Wilmink Wedstrijd bekend gemaakt en helaas sta ik niet op het lijstje. De Biblitheek van Almelo had meer dan 200 gedichten ontvangen met de verplichte regel ‘Ik leg mijn botten in het maanlicht op de bleek.’ er in verwerkt. Ik ga er gemakshalve maar van uit dat ik nummer 11 ben🙂

Mijn inzending van dit jaar was dit gedicht:

 

Halloween

 

Het is eind oktober,  tijd om me klaar te maken

Ik snijd lantarens van pompoenen,

‘k strijk mijn mooiste witte laken;

en ik leg mijn botten in het maanlicht op de bleek.

 

Want op het grote griezelfestijn

kom ik, voor jou, graag goed voor de nacht

ik wil voor jou de mooiste zijn,

dus liggen mijn botjes er nog wel een week

 

Dan kom ik met Halloween gezellig bij je spoken

met mijn mooi gestreken laken aan.

Ik zal vrolijk rammelen met mijn knoken.

Jij schrikt je dood en wordt helemaal bleek

 

Dan gaan we volgend jaar samen Halloween vieren

en dan dansen we op ons graf,

lekker de levenden klieren,

de dood pakt niemand ons meer af.

 

Karin Bogaarts-Ros

Ik ben benieuwd naar het gedicht dat gewonnen heeft, hopelijk staat het maandag in de krant.

 

 

 

5 thoughts on “Niet op de lijst

    1. @ Deborah, Dankjewel! Ik heb snel even jouw verhaal opgezocht, het geeft inderdaad het zelfde gevoel weer. Ik vind het spookhuis van de Efteling heel mooi. Die in Eurodisney trouwens ook, op het eind als je daar wegloopt wenkt er een skelet in trouwjurk die dan zegt: “come back soon” , Mooi.

  1. Doe je mee met het vertaatproject “Met Andere Woorden” – gedichten naar keuze uit de lijst van Poetry International vertalen naar de taal van je keuze? Eens een andere poëtische oefening: vertalen. Minstens even uitdagend en spannend als dichten ‘met een verplichte regel’, denk je ook niet.

    Ook op http://wp.me/p1hYm7-E5.

Geef een reactie

