Super alternatief

Vandaag had ik weer een afspraak bij de natuurgeneeskundige. Ik had voor mezelf al besloten om verder te gaan in dit traject omdat ik duidelijk vooruitgang merkte in mijn algehele welbevinden, om het zo maar te noemen. Ik was wel benieuwd of dat ook meetbaar was. In stilte hoopte ik ook wel een beetje dat ik misschien toch wel wat meer zou mogen eten en drinken dan drie weken geleden was vastgesteld. Maar goed, als dat niet zou mogen even goede vrienden, want het gaat beter met me en het zou super zijn als het nog beter zou gaan.

Drie weken geleden was mijn energieniveau schrikbarend laag (11%) en daar was niet alleen de therapeute van geschrokken. Ik had al maanden last van allerlei ontstekingen en was ’s morgens vroeg al moe voordat ik het bed uit moest. Ik wist dat er wat gedaan moest worden en stortte me vol goede moed in het voorgeschreven dieet en nam ook trouw de natuurgeneesmiddelen.

Ik heb al een paar keer een blogje gewijd aan de moeilijkheden die dat soms opleverde: de bekende afkickverschijnselen als hoofdpijn hebben en chagrijnig zijn, vooral in de buurt van de geliefde ‘slechte’ voedingsmiddelen. Natuurlijk hoopte ik tegen beter weten in dat ik nu wel weer koffie en chocola mocht hebben, die wijn en suiker kan ik best laten staan, hoewel…. een lekker glaasje witte wijn zou er best ingaan.

Vandaag ben ik weer opgemeten en wat ik al voelde, kwam ook uit de test. Ik ben enorm vooruit gegaan, mijn energieniveau is nu 44%, natuurlijk is dat nog lang geen 100%, maar het geeft wel aan dat er duidelijk een stijgende lijn in zit, die ook voelbaar is voor mij. Gelukkig is mijn voedingslijst ook wat aangepast, behalve kamillethee mag ik nu ook andere kruidenthee en ik mag ’s avonds een kopje granenkoffie🙂 Natuurlijk is dat geen echte koffie, maar echt vies is het ook niet. Het is eigenlijk net weer als toen de kinderen nog op (de Vrije) school zaten, daar werd veel granenkoffie gedronken.

Verder mag ik proberen kleine beetjes yoghurt of kwark te eten, gelukkig niet van de magere meuk, maar gewoon lekkere volle. Verder hebben we nog even tahoe en tempéh besproken en dat mag ik ook gewoon. Dat stond niet op haar lijstje, waarschijnlijk is het te onbekend, maar omdat het van sojabonen gemaakt wordt, kan ik het rustig (met mate) eten.

Kortom, een hele stap voorwaarts en meer smaak en variatie op het bordje.

 

Geef een reactie

