Mijn eigen boek

Vandaag heb ik hem dan eindelijk in handen, mijn eigen boek! Ik moet zeggen dat ik toch wel een beetje trots ben, hoewel het een heel vreemd gevoel is dat het proces nu afgerond is.

Het schrijven was geweldig om te doen, heel gestructeerd ongeveer 2.000 woorden per dag en niet één keer een ‘writersblock’. Het schrijven gebeurde meestal na 21.30 uur en dat beviel goed, zo goed dat ik er binnenkort (morgen) weer mee begin.

Het laten lezen aan de proeflezers was een heel ander verhaal. Ik schrijf al vanaf ik een jaar of vier ben (letterlijk) en ik heb het altijd voor MIJN plezier gedaan, het maakte me eigenlijk nooit uit of een ander het zou lezen. Voor mijn plezier schreef ik rijtjes rijmwoordjes omdat ik de klanken mooi vond en met veel plezier schreef ik de opstellen voor school. Maar dit keer moesten er drie proeflezers aan te pas komen om mij ervan te overtuigen dat het gelezen kon worden.

Toen kwam het bewerken. De proeflezers vonden dat ik er niet teveel aan moest veranderen. Schrijven is schrappen wordt in veel schrijfcursussen geleerd, maar mijn boek is na het bewerken zo’n 200 woorden rijker.

En nu staan ze in mijn huiskamer en moeten ze verkocht worden, de volgende uitdaging! Kan ik jouw naam noteren voor een exemplaar? Het is volgens de proeflezers moeilijk neer te leggen en een ‘pakkend’ boek. Het boek kost 12,50 euro excl. verzendkosten.

Karin en Boek

5 thoughts on “Mijn eigen boek

Geef een reactie

