Zo’n dag

Ken je die dagen waarop niets lukt en waar je boos wordt om niets? Welnu, gisteren had ik zo’n dag.

Al twee weken zwalk ik door het leven zonder koffie, chocola, suiker, wijn, en zuivelproducten en dat gaat verder best goed. Maar als dan dochterlief doodleuk frambozencupcakes gaat maken en het hele huis lekker zoet laat ruiken, dan knapt er wel iets, vooral als het tot in de puntjes versierde eindresultaat er veel te lekker uitziet. Natuurlijk wordt één van die cupcakes dan ook gelukzalig opgepeuzeld door de maakster, die er meteen maar even een overheerlijke cappuccino bij maakt. Daar maak je op dat moment bij deze afkickster geen vrienden mee.

Natuurlijk nam Huà, toen hij thuiskwam van zijn bezoek aan oma,  ook zo’n roze calorieënbommetje met een nespresso en weer kon ik gewoon toekijken met mijn beker kamillethee + rijstwafel. Natuurlijk werd er gezegd dat ze trots op me waren dat ik niets genomen had, maar ik had vreselijke behoefte aan mijn hele verbodslijstje: slagroom, chocola, koffie, cupcakes en natuurlijk een lekker glas witte wijn, ik was er gewoon nijdig en boos van en toen kreeg ik ook nog ruzie met de computer..

Hij deed niet wat hij moest doen, ik kreeg steeds rare meldingen dat mijn afbeelding beschadigd zou zijn en ik heb van hetzelfde bestand geloof ik wel 20 keer een pdf-bestand gemaakt en het werkt nog niet. Gelukkig kon ik er niet van slapen, want dan krijg ik meestal de beste ideeën en volgens mij gaat het vanavond, als ik weer met dat bestandje bezig moet, helemaal goed. (hoop ik)

Als dat echt helemaal goed gaat, dan ligt mijn boek in de handen van Lulu, waar het uitgegeven zal worden, spannend.

2 thoughts on “Zo’n dag

  1. Ik ken deze dagen ook! Iedereen heeft er volgens mij wel last van. 🙂 En wat super leuk dat je een boek gaat uitgeven! Dat wist ik helemaal niet. Ik ben er erg benieuwd naar!

Geef een reactie

