Samenwerking

De meteorologische lente is al een paar dagen oud en wat schetst mijn verbazing? De eekhoorn heeft eindelijk in de gaten hoe het voedersysteem werkt!

In de herfst van 2010 hebben wij een prachtig systeem opgehangen voor de eekhoorns hier, maar ze keken wel en deden verder niets. Ik had al een beetje het gevoel dat we een kat in de zak hadden gekocht. We lieten het maar gewoon in de tuin staan en in de herfst hebben we het ook weer gevuld met heerlijke pinda’s, waar de vogels lekkerbekkend naar keken, maar waar ze niet bij konden. Gelukkig hebben zij hun eigen voedselplekken in onze tuin.

Gelukkig staat onze eettafel in de serre, zodat ik tijdens mijn brunch eindelijk kon zien dat de eekhoorn eindelijk door heeft hoe het moet. Natuurlijk had ik geen fototoestel in de buurt om het geheel vast te leggen, maar het was heel aandoenlijk. Vooral omdat ‘onze’ merel liet zien dat hij wel superslim is. Hij bleef lekker onder de etende eekhoorn scharrelen, zodat hij stukjes die op de grond vielen op kon peuzelen.

Ik heb even op het internet gezocht of er misschien een filmpje te vinden was en dat was gelukkig zo, kijk maar hoe schattig.

2 thoughts on “Samenwerking

  1. Hoi, Ik wist niet dat er zulke “eethuisjes ” bestonden. Onze eekhoorn eet altijd met de vogels mee. Gezamenlijke uit een pinda-silo. GRTJS. Tien.

    1. Dat deden ze voorheen bij ons ook. Maar toen we dit in Engeland hadden gezien, wilden wij natuurlijk ook zoiets in onze tuin🙂 Het is een heel leuk gezicht om de eekhoorn daarmee bezig te zien.

Geef een reactie

