Elke dag een draadje

“Hoe gaat het met het vogelvest?” werd er vandaag aan mij gevraagd en natuurlijk antwoordde ik, als docent Nederlands met het oeroude spreekwoord “elke dag een draadje is een hemdsmouw in het jaar” en dat zegt eigenlijk voldoende. Dit is geen afraffelproject, of iets dat je er vlug even tussendoor doet.

Ik houd het patroon heel handig bij, ik heb het vergroot geprint en streep iedere gebreide naald van het patroon mooi door met een roze markeerstift. Ik heb al één patroonherhaling af, nog anderhalf te gaan en daarna moeten de mouwen nog gebreid worden. Maar het feit dat ik nu al twee rijen vogels heb, maakt de voortgang goed zichtbaar. Het wordt mooi en ik geniet van het proces, steeds komt er weer een vogel bij en daarna komt er weer een andere kleur.

Maar, tussendoor ga ik misschien toch iets anders erbij doen, een snel babydingetje of een muts voor de Payitforward 2012, want het is nog lang geen winter, dus mijn vest kan gewoon toe met elke dag een draadje (of naaldje).

twee rijen vogels
In het echt spreken de kleuren meer.

5 thoughts on “Elke dag een draadje

  1. Dit is gewoon zo mooi!! En wat een geduld je hebt! Nog veel plezier en ik kijk uit naar de foto’s van het eindresultaat. Maar laat ons toch maar meegenieten van het “in wording proces” met nog wat meer foto’s.

    1. Hallo Hilde,
      Dat zal ik zeker doen! Ik geniet zelf ook van het proces, de kleuren zijn mooi, het garen is zacht en op tv is er meestal toch niet veel, hoewel ik al zo goed in het patroon zit dat ik wel kan breien tijdens tv-kijken.