Ezelsoren

Ik loop hopeloos achter met het bijhouden van de door mij gelezen boeken, ook in de zijlijn prijkt al tijden een boek dat ik al lang uit heb en ik moet ook bekennen dat ik aan de ene kant heel blij ben dat ik niets meer voor lijsten hoef te lezen en aan de andere kant is dat wel jammer, omdat ik nu veel minder tijd neem om echt lekker te gaan zitten lezen.

Het is daarom ook maar goed dat ik met de Wishlistchallenge 2012 van Leeswammes meedoe, want dan heb ik toch iets van een stok achter de deur. Mijn januariboek (The catcher in the rye van J.D. Salinger) is nog niet helemaal uit, maar omdat ik iets moest bestellen bij BOL, heb ik meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn februariboek te bestellen. De stand is dan: één boek gewonnen en één boek zelf gekocht. Met deze maand nog een literaire bloghop te gaan is het misschien zelfs wel mogelijk dat mijn maartboek ook weer een gewonnen boek is.

Ik vraag me wel even af of een boek dat gekocht is met cadeaubonnen ook geldt als een gekregen boek, in mijn optiek is dat namelijk wel het geval.

Het boek dat ik besteld heb is Boven is het stil van Gerbrand Bakker. Tijdens de masteropleiding moesten wij van deze schrijver Juni lezen en dat vond ik een fantastisch boek, terwijl de recensies het minder vonden dan zijn eerste boek en dat is dus het boek dat ik binnenkort in mijn boekenkast kan verwelkomen. Ik ben heel benieuwd, want na Juni zijn mijn verwachtingen er hoog gespannen, vooral ook na het lezen van diverse recensies en het commentaar destijds van Coen.

Ik zal binnenkort echt eens werk maken van de door mij gelezen boeken, dat geeft vast een opgeruimd gevoel.

Welkom op mijn plank

 

3 thoughts on “Ezelsoren

  1. Voel je nooit verplicht recensies te schrijven! Dat doe je jezelf aan. Nu moet ik zeggen dat het bij mij ook niet goed voelt als ik van een boek geen recensie schrijf….

    Ik heb geloof ik nog nooit wat van Gerbrand Bakker gelezen. Van het boek heb ik wel eerder gehoord. Ik hoop dat het je bevalt!

    1. Verplichting is wel een heel groot woord. Ik vind het wel fijn om iets te schrijven n.a.v een gelezen boek. Vroeger vooral in de vorm van boekverslagen en tegenwoordig meer iets over mijn eigen beleving.
      Vooral als ik een boek herlees, is het soms erg verrassend hoe zeer de eerste ervaring met het boek verschilt van de tweede keer. En dan zijn er ook nog de boeken die je blijft lezen.

      1. Inderdaad, soms is mijn eerste ervaring heel positief, en als ik een boek dan nog een keer lees denk ik, ach wel aardig, maar niets bijzonders. Heel grappig – het ligt aan waar je op dat moment in je leven mee bezig bent, denk ik.

Geef een reactie

