Knopen

Hildevanlazuli blogde er vandaag over en ze plaatste een foto van haar knopenblik. Ik moest meteen denken aan al mijn mooie (en minder mooie) knopen en de blikken waarin ze worden bewaard, maar ik moest ook denken aan de River of stones want knopen zijn eigenlijk toch maar kleine dingetjes.

Ik ken best veel mensen die iets met knopen hebben en zelf heb ik ook wel een knopentic. Ik heb op vakanties prachtige exemplaren gekocht, zoals die voor het vest van Huà, handgemaakte tinnen knopen uit Cornwall. Daar word ik blij van 🙂 Maar ik ben ook heel gelukkig met het oude blik met knopen dat ik ooit van mijn schoonmoeder kreeg, er zitten vrolijke jaren ’70 knopen in.

Ooit heb ik van goede vriend Roy een blik chocolaatjes gekregen uit Rusland, waar hij op vakantie was geweest. Dit blik is uiteindelijk mijn knopenblik geworden, het is een schatkist, destijds gevuld met chocolademunten en nu met mijn knopenschat. Ik zal morgen mijn knopenblikken en een paar van mijn mooiste exemplaren proberen zo artistiek verantwoord mogelijk te fotograferen.

En ik ben zeker benieuwd naar de knopenschatten van andere bloggers, kom op, laat je schattenn zien!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik hou van knopen!

 

Geef een reactie

