Kou in de lucht

Na een ontzettend lange herfst lijkt nu de winter alsnog toe te slaan. De Friezen schijnen zich al op te maken voor de Elfstedentocht en ik heb door de plotselinge kou heel veel last van hoofdpijn.

Het is grappig om te zien hoe deze ‘plotseling’ opkomende winter een hele natie in tweeën splijt, de ene helft verheugt zich op een echte ouderwetse winter en de andere helft gaat nu het liefst emigreren naar een warm land, ik hoor duidelijk tot de laatste groep. Dat wil niet zeggen dat ik die eventuele elfstedentocht niet zie zitten, integendeel, het lijkt me fantastisch als hij er echt komt.

Ik hoop dan wel dat het in het weekend of op een maandag is, want ik ga er dan lekker voor zitten, tv aan, warme chocomel en een fleece-dekentje over mij heen en dat de schaatsers aanmoedigen. Ik hoop dat Erben Wennemars dan meedoet, dat heeft hij afgelopen weekend wel toegezegd tijdens de uitzending van Studio Sport (WK Sprint) en hij sprak er met zoveel liefde over, het zou geweldig zijn als hem dat zou lukken.

Maar die kou, ik kan er niet tegen, zere vingers hoofdpijn en als ik dan lees dat het nog erger wordt en dat die ‘horrorwinter’ best nog komen kan, vreselijk! Laten we hopen dat de bui gewoon overwaait.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

wel mooi als breipatroon

 

2 thoughts on “Kou in de lucht

    1. Het schijnt dat de Friezen er nog niet zo in geloven! We wachten nog steeds af, de weersverwachtingen zijn nog steeds (on)gunstig, het ligt er maar aan van welke kant je het bekijkt.
      Wel leuk dat de Vlamingen zo meeleven🙂

Geef een reactie

