vogelvestnieuws

Als je het vogelvest op het plaatje ziet, denk je misschien: ‘waar begint ze aan.’ Tenminste, dat vroeg een collega aan me en ze vroeg ook hoe lang ik er over zou doen. Nou, ik doe brei lekker op mijn gemak en zo’n telpatroon kan heel lastig zijn, maar per naald worden er bij dit vest maar twee kleuren gebruikt, bovendien heb ik een techniek ontdekt waarbij de achterkant heel mooi afgewerkt wordt, het breien is daardoor eigenlijk heel relaxed.

Natuurlijk is het geen patroon om gezellig mee te nemen en in de docentenkamer een paar toeren aan te werken, maar tot nu toe valt het best mee. De kleuren van de wol zijn prachtig en ik heb meteen in het begin al een aanpassing in de kleurvolgorde toegepast, in het voorbeeld wordt begonnen met een toer in de lichtste kleur en ik heb gekozen voor de roze/rode kleur, een kleur die bij de vogels hoort en niet bij de achtergrond, maar volgens mij wordt het zo iets vrolijker en daar hou ik wel van.

Morgen ga ik een paar foto’s maken zodat ik als het vest klaar is, hopelijk voor kerst dit jaar, een mooi werk-in-uitvoering-verslag heb. Ik maak dan meteen een paar foto’s van een babyjurkje dat nu af is

2 thoughts on “vogelvestnieuws

Geef een reactie

