Voorlezen

Het zijn weer voorleesdagen en ik denk dat ik morgen op school ook maar eens heerlijk de tijd ga nemen om voor te lezen. Gisteren op het nieuws heb ik nog even een paar bekende Nederlanders op tv zien voorlezen aan schoolklassen, altijd leuk om te zien hoe zij het ervan afbrengen, het is wel duidelijk dat ze het met veel liefde doen en daar draait het voorlezen volgens mij voor een groot gedeelte om, liefde en aandacht voor elkaar door middel van het boek.

Een medeblogger, Mevrouw Kinderboek, heeft op haar kinderboekenblog een aardige win-actie, http://mevrouwkinderboek.nl/2012/01/19/win-zaza-doktertje/ Heb je kinderen of kleinkinderen en vind je voorlezen leuk, dan moet je echt even bij haar gaan kijken, behalve goede leestips heeft ze af en toe ook leuke win-acties, zoals deze waarbij je het prenten- en doeboek ZaZa speelt doktertje kunt winnen, natuurlijk doe ik ook mee, lijkt me leuk voor onze Kleinzoon!

Prentenboek blijven altijd leuk, zelf heb ik vooral een zwak voor Pop-up boeken, waar we hier thuis een paar prachtige voorbeelden van hebben. Maar we hebben ook een paar boeken die duidelijk goed ‘gelezen’ zijn en daardoor hebben ze (letterlijk) de tand des tijds niet helemaal goed doorstaan, maar ze hebben nog steeds een plaatsje in de kast en in ons hart.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Boek winnen?

 

3 thoughts on “Voorlezen

  1. leuk stukje! In de school van mijn twee kleintjes (7 en 8 jaar) zijn het leesgroepjes. Een maal per week komen ouders naar de klasjes, krijgen een groepje kinderen onder hun hoede en ze lezen elkaar voor. Best een gezellig moment waar elk kind een stukje verhaal is.

Geef een reactie

