Vroeg vogeltje

Het reclame maken voor mijn boek, Novemberblues, begint een beetje vorm te krijgen. Hier op mijn blog hebben al lezers hun stem achtergelaten op de poll en op mijn schoolmail hebben ook al een paar collega’s interesse getoond. In de tussentijd ben ik bezig met polijstwerk aan het boek en daar gaat toch nog wel aardig wat tijd inzitten.

Verder probeer ik iedere dag iets kleins te beschrijven in een kleine beschouwing en ik merk dat het vaak haiku’s worden, waarschijnlijk omdat je door de bondigheid van deze vorm gedwongen wordt om het kort en krachtig neer te zetten, het is altijd prettig dat zo’n vorm dan weer past bij het ‘kleine’ onderwerp.

Ik had al belooft dat ik iets zou schrijven over ons kleine anemoontje dat helemaal de wekker verkeerd heeft afgesteld. Normaal gesproken bloeien ze in het voorjaar (mei/juni) maar deze kleine ‘red-head’ vrolijkt zelfs januari al op, maar als je goed op de foto kijkt zie je ook al andere bolletjes die al aan het opkomen zijn. Ik hoop dat dat allemaal goed gaat, want vanavond vroor het hier al vroeg. Kop op plantjes!

anemoontjes in de wintertuin

Geef een reactie

