De Indiase keuken

Gisteren heb ik niet geblogd en donderdag ontbrak het steentje😦

Dat betekent niet dat er geen kleine wondertjes waren om van te genieten, integendeel! Mooie dingen genoeg om van te genieten. Maar donderdag ben ik zo druk bezig geweest met het invoegen van de ‘poll’ dat de rest er helemaal bij in is geschoten en vrijdag was het heel druk op school en ik had gewoonweg de puf niet meer om nog iets op te schrijven.

Donderdag had ik eigenlijk iets willen schrijven over een klein dapper plantje in de voortuin, maar daar ga ik eerst even een foto van maken. Vrijdag waren er twee gesprekken met collega’s die me blij maakten, ik weet alleen nog niet hoe ik dat vorm kan geven in een gedicht, daar wil ik eerst nog even over nadenken. Wellicht dat het wat later in de week wordt, want dinsdag hebben we weer een communicatietraining, misschien dat het dan wat duidelijker wordt.

Vandaag heb ik voor mezelf een dagje rust genomen, lekker uitslapen, rustig ontbijten, een beetje breien, lezen, maar natuurlijk ook even op de hometrainer en; de tijd genomen om uitgebreid te koken. Met vegetarisch gehakt van de Vegetarische slager heb ik Kofte Kerrie gemaakt met Saag Bhaji (spruitjes Bhaji), lekker hoor, die heerlijk geurende kruiden en dan die mooie kleine spruitjes! Als toetje heb ik Hot Jamaican Chocolate Bananas gemaakt, supermakkelijk en superlekker, banaan op een vierkant stuk aluminiumfolie leggen, een eetlepel rum erover gieten en dat gaat vijf minuten in de oven (ongeveer 200 graden celsius) serveren met een bolletje vanille-ijs, gesmolten pure chocolade en een paar frambozen. Je kunt de rum ook weglaten, maar dan moet je de naam ook aanpassen, dan zijn het volgens mij gewoon chocolade bananen.

Maar goed, het steentje: Ik vind spruitjes heel erg lekker en ik vind ze ontzettend leuk om te zien, vandaar deze bijdrage.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Heerlijk

 

Geef een reactie

