Schrijven

Voor de River of stones challenge moet je elke dag even echt aandacht schenken aan iets alledaag waar je blij van wordt, dat lijkt in deze materialistische maatschappij wellicht een lastige opgave, maar er zijn heel veel dingen die het leven mooier maken en dat hoeven helemaal geen kostbare zaken te zijn. In de natuur is genoeg moois te vinden, zo staat er bij ons in de voortuin een bloem te bloeien of het al hoog en breed lente is, bovendien ben ik erg gelukkig met iedere dag dat het niet sneeuwt of ijzelt. Vandaag heb ik ook erg genoten van een klas die na een proefwerk nog gezellig even bleven napraten.

Gedurende de tijd dat de leerlingen aan het werk waren, zat ik even mijn agendag bij te werken en schreef ik een paar gedachten op in één van mijn vele notitieboekjes, want ik houd van notitieboekjes! Niet alleen voor losse flarden van gedichten en gedachten, maar ook voor recepten en het bijhouden van breiwerkjes.

Ik hoefde vandaag ook weer geen moeite te doen om het kleine te eren, hier is een ode aan het notitieboekje:

 

 

Geef een reactie

