Oude foto’s

De kerststallen zijn opgeruimd, de vensterbank was even helemaal leeg. Die heb ik mooi schoongemaakt en daarna opnieuw ingericht. Van mijn moeder heb ik voor de kerst een mooi kunstwerk van mijn zusje, www.chrisros.nl gekregen en dat heeft nu een mooie plek. Het grappige van het kunstwerk is dat ik er een prominente rol in vervul. Chris heeft namelijk een oude foto van ons in het kunstwerk verwerkt. Grappig om te zien dat ik toen al het meisje was dat liever rustig toekeek.

De foto in het kunstwerk is niet de enige oude foto die ik deze week met ontroering heb bekeken. Huà is deze week naar een crematie in Brabant geweest, een oude (90) vriend van zijn ouders was overleden en omdat oma er zelf niet meer naar toe kan, is hij gegaan.

Daar heeft hij veel ‘kinderen’ van vroeger weer gezien, nu ook allemaal 50+ en het gesprek tijdens de koffietafel kwam op de foto die we de laatste dagen vaak even hebben opgepakt. Huà gaat hem scannen om te sturen naar de andere kinderen, mooi plaatje, wit kereltje tussen allemaal Indische kinderen, jammer dat ik ze nooit als kind heb gekend, ik had graag met ze willen spelen, of van een afstandje toe willen kijken hoe zij speelden, want ik hield toen al niet van wild🙂

Geef een reactie

