Vallen en opstaan

Gearriveerd!

In een poging om het nieuwe jaar positief tegemoet te zien, heb ik me opgegeven voor de River of Stones, gewoon omdat ik weet hoe belangrijk die kleine dingetjes zijn en dat juist die kleine wondertjes het leven kleur geven. Dat weerhoudt het leven er niet van om roet in het eten te gooien, want mijn gezondheid weigert mee te werken, alweer een blaasontsteking en daarom weer een antibiotica-kuur, vreselijk.

Helaas is dat niet de enige tegenslag van vandaag. Op zoek naar een oud recept voor champignonragout, dat in mijn knipselstapel hoort te liggen, kwam ik er achter dat mijn knipselstapel niet meer bestaat, de bijhorende knipselplakboeken bestaan ook niet meer. In een vlaag van opruimdrang is mijn gekoesterde stapel bij het oud papier terechtgekomen. Daar heb ik wel een traan om gelaten. De troostende woorden van Huà: “Die recepten kun je toch wel op internet terugvinden.” maakten het niet beter.

Is er dan niets positiefs gebeurd deze dag? vraag je je misschien af en het antwoord is: “Ja, gelukkig wel.” Vandaag is het langverwachte, door mij gewonnen boek The catcher in the Rye van J.D. Salinger binnengekomen. Ik heb dit boek gewonnen in de verloting  van Jenna en het past nu prima in mijn Wishlistchallenge 2012. Ik ga dan ook zo snel mogelijk in dit boek beginnen, hoewel ik met mijn boekbesprekingen, die je in de bovenbalk kunt vinden, flink achterloop.

Het steentje van vandaag komt in een andere post,

Geef een reactie

