Tuthola

http://lilyscupcakes.wordpress.com/

Als ik het bericht van Lily goed lees, ben ik een behoorlijke tuthola. Ik brei al jaren en maak ook al jaren de mooiste baksels. Toen de kinderen nog klein waren zijn er Barbie-taarten, dinosaurustaarten en zelfs hele kastelen gebakken en versierd. En al die tijd heb ik ook altijd feministisch aan de weg getimmerd. Ik heb, om een leuke woordspeling te gebruiken, aan de wieg gestaan van de kinderopvang bij mijn voormalige werkgever en ik vind het soms jammer om te zien hoe weinig sommige meiden, ook nu nog, op hun eigen toekomst zijn voorbereid. Ik hoef alleen maar te denken aan een van mijn oudleerlingetjes die school maar stom vond, zij hoefde niet te leren of te werken, want haar vriendje kon goed voetballen…

Gelukkig kan Lily de humor van het artikel in de Opzij wel inzien, want serieus is dat artikel niet te nemen🙂

Mijn steentje in de rivier gaat vandaag natuurlijk over breien. Ik ben bezig met een nieuwe muts voor MeiMei, haar favorite mutsje, dat ik vorig jaar (?) voor haar had gemaakt, is ze kwijt geraakt en ze wilde graag weer zo’n leuke. Het model heet So you think you can hat van Susan Chang en dit keer brei ik hem van Cashcotton DK van Rowan Classic Yarn, heerlijk zacht, katoen met o.a. cashmere.

Geef een reactie

