Praatjesmaker

Mijn kleinzoon is een lekker stoer mannetje, hij houdt van voetbal, auto’s en motoren. Toen hij met zijn papa en mama in Eurodisney was durfde hij overal in.

Vandaag zou hij met mij gezellig naar de film Dolfje Weerwolfje gaan, er waren al heel veel afspraken gemaakt. Meneertje wilde absoluut een flesje smurfenbier (blauwe energiedrank) en een zakje chips, want alle keren dat hij in de bioscoop was, had hij dat gekregen. Omdat sommige tradities nu eenmaal zo horen, had ik al deze eisen vantevoren ingewilligd.

Gisteren begon het zich al een beetje af te tekenen en hij had al tegen tante MeiMei gezegd dat hij niet zo graag naar de film wilde. Zijn papa had deze middag ook vrij en ik had voorgesteld dat die ook wel mee mocht en ons ventje vond dat al een beter idee. Maar papa wilde klussen in de badkamer en vond de oorspronkelijke regeling veel beter, gewoon Kleinzoon en oma naar de film (en geen gezeur).

Vanmorgen hebben dochter en ik nog even contact gehad en ze meldde me dat het helemaal goed was, Kleinzoon wilde wel mee naar de film en ik kon hem rustig ophalen, geen probleem🙂

Maar ja, ze zien er zo stoer uit, die kleine kereltjes van vijf. Maar zonder papa of mama naar de film is toch wel heel erg eng, vooral als de film over weerwolfjes gaat. Toen we zijn huis uitliepen en hij bij de auto stond kwamen de waterlanders: hij wou toch liever papa helpen…😦

Natuurlijk heb ik hem weer bij papa afgeleverd en op de vraag of hij wel de dvd gaat bekijken als oma die gekocht heeft, antwoordde hij: “Ja, maar wel met mama erbij.”

We proberen het gewoon een keer met een andere film.

Kleinzoon aan kerstdis

Geef een reactie

