Ikke, ikke, ikke

http://leeswammes.wordpress.com/2011/12/18/a-post-about-myself/

In navolging van Leeswammes, die het idee weer over heeft genomen van Reading fuelled by tea ga ik het vragenlijstje ook maar eens beantwoorden.

  1. Leeftijd: oud genoeg om oma te zijn en jong genoeg om me nog jong te voelen. Laat ik het zo stellen: ik ben al een paar keer 50 geworden, dus Sara weet al waar ik de koekjes bewaar.
  2. Boekformaat: ik houd van mooie boeken, dus liever een mooie hardcover dan een paperback. Ik heb een mooie uitgave van Jane Eyre met (nep)leer en een gouden lintje als bladwijzer. Ik houd niet zo van kleine lettertjes.
  3. Rotklusje: het hele huishouden, mijn rolmodel is Mrs. Weasley en mijn favoriete schilder is Jan Steen, wat wil je hier verder over weten?
  4. Honden: Op een afstandje zijn ze best leuk, ik vind persoonlijk Ceasar Milan leuker dan de honden.
  5. Echt nodig om de dag te starten: Koffie!
  6. Kleur: alles als het maar blauw is.
  7. Goud of zilver: Zilver/witgoud en het liefst in grote hoeveelheden.
  8. Lengte: 1.65 meter, klein maar dapper/klein maar fijn, kleine mensen doen grootse dingen.
  9. Instrumenten: Vroeger een paar jaar gitaarles gehad, blokfluit, stem (op koor gezeten) en twee jaar pianoles na mijn 40ste, dus dat was een crime. Tegenwoordig luister ik liever dan zelf te spelen, hoewel ik weleens door de schoolgangen loop te zingen tot groot plezier/ergernis van collega’s en leerlingen.
  10. Baan: docent Nederlands.
  11. Kinderen: twee dochters en één zoon, verder twee schoonzoons en een kleinzoon.
  12. Woonplaats: Enschede (of all places)
  13. Melk: alsjeblieft niet, getver.
  14. Bijnaam: Oma
  15. Oudste nog levend familielid: mijn moeder, geboren in 1934.
  16. Ergernis: Hij hep
  17. Filmquote: liedje uit de film Rooie Sien: Liefde voor altijd, telkens weer.
  18. Links of rechtshandig: ik ben heel handig met beide handen, schrijven rechts, inschenken links.
  19. Broers/zussen: een oudere zus en een jongere zus.
  20. Sta-op-tijd: zo laat mogelijk, ik ben geen ochtendmens. Alles na acht uur is goed, alles voor acht uur moest verboden worden, net zoals zomertijd.
  21. Ondergoed: begin er alsjeblieft niet over, onze leerlingen dragen broeken die onder de billen eindigen, want dat is stoer of mode ofzo, jongens, het heet niet voor niets Onder-goed. Zelf houd ik wel van leuke setjes.
  22. Meest smerige groente: volgens mij bestaat er geen manier om witlof eetbaar te maken.
  23. Waardoor kom je te laat: ’s avonds: echtgenoot heeft last van Brabants kwartiertje, of ’s morgens dan ben ik nog niet wakker.
  24. Röntgenfoto’s: voornamelijk van mijn gezicht: sinussen, voorhoofdsholte, kaak.
  25. Yummy voedsel dat ik klaar maak: Millionaire’s shortbread, ik heb al een paar verzoeken van collega’s om dit voor de kerst te maken.
  26. Dierentuindier: de luiaard, alleen al om de naam!

 

 

2 thoughts on “Ikke, ikke, ikke

  1. Leuke antwoorden! Jij ben dus ook van het witte goud.

    Die broeken die halverwege de knieen hangen vind ik ook maar niets. Echt een kwestie van “fashion victim”. Mijn zoons doen gelukkig niet mee.

Geef een reactie

