Inspiratiebron

Mijn presentatie voor De Kunst van het Inspireren.

Omdat je in het onderwijs het niet redt als je jaar na jaar hetzelfde riedeltje afdraait, heb je inspiratiebronnen nodig. Gelukkig biedt het internet uitkomst en bij onze zuiderburen hebben ze, volgens mij, heel leuke onderwijsmensen, want het is natuurlijk niet mijn presentatie, maar die van Pedro de Bruyckere.

Natuurlijk lees ik ook mijn eigen vakbladen zoals, Onze taal en Lezen en probeer ik mijn lessen uitdagend te houden. Dat valt niet altijd mee, vooral omdat we meer moeten doen dan alleen lesgeven, maar daar heb ik hier al eerder over gezeurd. Vandaag ben ik wat dichter bij mezelf gebleven en ik heb heerlijk voorgelezen en de leerlingen hebben er ook van genoten en wilden zelfs nog een verhaal. Mooi, viertien en vijftien jarigen die genieten van Gruwelijke rijmen van Roald Dahl.

En dat omdat het kopieerapparaat overuren maakte voor het kerstproject zodat ik mijn  Nieuwsbegrip niet kon kopiëren, ze hebben nu gezellig geluisterd en na afloop hebben we de afspraak gemaakt dat ze de volgende les mij uit hun lievelingsboek gaan oorlezen, zo krijg ik ze toch aan het lezen!

Geef een reactie

