Pride and Prejudice

http://readingfuelledbytea.wordpress.com/2011/09/27/join-me-for-advent-with-austen/

Volgens mij heb ik alweer een paar punten gescoord, want MeiMei en ik hebben de BBC serie met Colin Firth bekeken, Pride and Prejudice op zijn best. Dit blijft voor mij toch wel de beste verfilming van dit boek ooit. MeiMei is het daar niet mee eens en daarom kijken we deze adventsperiode ook nog naar haar film, die ik dus niet zo kan waarderen.

Ik heb deze serie nu al zo vaak gezien dat ik het niet eens meer kan tellen en toch verveelt hij geen moment. Ik vind ook dat de serie het boek goed volgt en ik denk ook dat de costuums erg goed bij hetJane Austen tijdperk passen, kortom niets dan lof. Wel vind ik Lydia steeds grappiger worden, vroeger ergerde ik me echt drie slagen in het rond als zij weer in beeld kwam, maar het is gewoon een heerlijke puber!

Volgens mijn berekening heb ik de Mr. Collins status overgeslagen en ben ik meteen naar de veel leukere status van Mr. Bingley gegaan. Maar, MeiMei en ik blijven doorgaan, we hebben al een gedeelte van Becoming Jane gezien en ik heb de biografie er bij gepakt om te kijken of de film de feiten een beetje volgt of dat het wel erg veel fictie is.

Mr. Collins 2 points
Mr. Bingley 3-4 points

Geef een reactie

