Boeken?

NaNoWriMo bestaat al heel lang, in 1999 was de eerste!

Pas vorig jaar hoorde ik van het bestaan, maar omdat ik het toen veel te druk had met andere dingen, is het er toen niet van gekomen om mee te doen. Die dingen waar ik het toen te druk mee had, hadden ook heel veel invloed op mijn creativiteit, van schrijven van bijna niets en alles wat ik wel schreef heb ik niet eens opgeslagen of meteen verscheurd, omdat ik dacht dat het ook ‘literair’ moest zijn omdat ik nu eenmaal niet voor niets studeerde.

Maar nu doe ik wel lekker mee en in Nederland zijn het er meer dan 5000, niet slecht voor dit kleine kikkerlandje. Een van de Nederlandse deelnemers is HannahK, die ons op een heel bijzondere manier oppept. Ze maakt iedere dag een cartoon met een idee voor een leuke plot. Die cartoons verwerkt ze uiteindelijk in boekjes.

Natuurlijk was ik heel nieuwsgierig naar haar eerste boekje, dat heb ik bij haar besteld en vandaag kwam het binnen, fantastisch! Ik ben helemaal verliefd op de “Plot Bunnies” oftewel de kleine ideetjes die bij de schrijvers naar binnenspringen, in haar geval in de vorm van konijntjes, ze zijn werkelijk meesterlijk.

Revenge of the Plotbunnies
Ik ben wel heel benieuwd of mijn NaNo-project ooit een boek wordt, in ieder geval is het een goed leer moment. Ik weet nu dat er verschillende manieren zijn om je eigen boek uit te geven, dat ik geen probleem heb om gewoon “los” te schrijven wat er in me op komt en dat ik ook langere teksten aankan, het hoeven geen gedichten of korte verhalen te zijn.
Maar, een boek zoekt ook lezers…

4 thoughts on “Boeken?

  1. Die cartoons zijn inderdaad heel mooi!

    Ik weet ook niet wat er van mijn “boek” zal worden. Het lijkt me nog heel erg ver weg staan van ooit echt uitgegeven worden, en eerlijk gezegd denk ik ook helemaal niet dat het zover zal komen. Het is leuk om te doen en als ik er voor mezelf een mooi boek van kan maken is dat al een hele prestatie.

    Veel succes nog, aan de woordcounts te zien gaan we redelijk gelijk op.

    1. Je hebt gelijk, het lijkt me leuk om zelf een mooi exemplaar te hebben en evt. de kids ook een, we zien wel.
      En ja, we gaan goed gelijk op.
      Bestel jij het shirt als je 50.000 woorden hebt? Ik wel, ik zie het als zo’n overwinningsshirt dat marathonlopers ook uitgereikt krijgen🙂

      1. Ik was nit van plan een T-shirt to bestellen. Ik denk dat dat leuk is zolang je met NaNo bezig bent maar als het alweer afgelopen is, is het meteen oud nieuws. Ik ben er te practisch voor, denk niet dat ik het ooit aan zou doen.🙂

Geef een reactie

