De kindervriend

Het leukste van de binnenkomst van Sinterklaas is voor mij wel dat ik daarna steeds meer kerstspulletjes in mijn huis kan introduceren. De zomerse zaken maken dan langzamerhand plaats voor de winterse sfeermakers.

kindervriendjes

Ik ben niet echt een fan van de sint, het was leuk toen de kinderen klein waren, maar daarna ging toch wel vrij snel de aandacht naar de kerst, onze kerstboom werd en wordt ieder jaar weer voller. Dit keer komt er een mooi kerstornament bij uit Eurodisney dat JieJie voor ons heeft meegenomen en zelf hadden we al een kristallen rendier in Rüdesheim gekocht bij Käthe Wohlfahrt een geweldige winkel vol met kerstspullen.

Het eerste kerstitem dat ik vandaag alweer in gebruik heb genomen is mijn appelstoofje van Villeroy en Boch Appeltje, kaneel, beetje suiker, scheutje appelsap (of iets sterkers) erbij en stoven maar. Gewoon ’s middags boven het vuurtje en als het kaarsje zo ongeveer uit is, is je appeltje gaar.

Bijzonder kindvriendelijk, want lekkerder appeltjes bestaan bijna niet.

kindervriendje

 

 

 

 

 

Zo wordt het misschien toch nog een warme winter🙂

5 thoughts on “De kindervriend

    1. Ja, Janien, natuurlijk is het gewoon winterse gezelligheid.
      De geur van appeltjes en kaneel. De mooie kerstspullen die uitgestald worden. Het leven speelt zich weer meer binnenshuis af, we moeten ons dus omringen met dingen waar we blij van worden, zoals ook jouw sneeuwklokjes (wat zijn ze schattig).
      Wel frappant dat wij zo verbonden zijn, gedichten, taal, onderwijs èn toch ook, glamour, als ik het zo mag noemen?

Geef een reactie

