Cover

Ik probeer de dagelijkse tips van NaNoWriMo een klein beetje op de volgen, behalve die van de hamster, bij gebrek aan een hamster, natuurlijk.

De tip van gisteren was: kijk alvast eens uit naar een cover (Voorkant, voor de taalpuristen) voor je boek. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ben al blij dat ik een werktitel heb waar ik me goed bij voel, namelijk: Novemberblues. Verder is het een soort detective/mysterie en de voorkant moet dan ook iets duisters hebben.

Gelukkig heb ik een aantal creatieve geesten in de familie die me misschien wel willen bijstaan als ik besluit dat het geheel goed genoeg is om een proefdruk te laten doorstaan, of genoeg exemplaren om de familie allemaal een verjaardagspresentje te geven volgend jaar. Maar voorlopig heb ik een fraaie foto in gedachten, die ik een beetje bewerkt heb.

Novemberblues

Één van de tips die me nog te wachten staat is deze: November 12:
Drop a bomb on your story. Not necessarily a literal bomb; it could be a
plague, a rabid dog with a vendetta, or a miraculous rain shower of sparkly
gift-granting silk worms. Mix it up!

Ik vind hem geweldig, maar op dit moment heb ik hem nog niet nodig, hij schrijven gaat ondanks. of misschien wel dankzij, mijn ziekzijn, heel voorspoedig. Maar, het is dan ook nog geen 12 november, wie weet hoe ik er dan aan toe ben.

Geef een reactie

