Mooi op schema

Het gaat goed met mijn NaNoWriMo-2011-boek. Ik heb vandaag een mooi buffertje aan kunnen leggen en zit nu ruim boven mijn 2.000 woorden per dag. Dat is ook wel nodig, want aankomend weekend zitten we bij de NK Judo in Rotterdam, van schrijven komt er dan niets terecht.

Wat ook wel jammer is, is dat ik niet bij de write-in ben geweest, die was bij Bagels en Beans in Enschede en het had me heel leuk geleken, maar ja, ik moest proefwerken nakijken. Ik weet uit ervaring hoe vervelend het is om lang op cijfers te moeten wachten en ik heb dus de keuze gemaakt het nuttige voor het aangename te laten gaan.

Het boek begint wel steeds duidelijker vormen aan te nemen. De journaliste en de jonge agent vormen een goed koppel. Dat is maar goed ook, want zijn oudere collega wordt een beetje verblind door jeugdsentiment. Haar chef is trots op haar werk, hoewel hij met lede ogen aanziet dat zij zich meer en meer ontpopt als crime-solver en minder als regio-journalist. Het wordt trouwens hoog tijd dat de fietser uit zijn coma ontwaakt, want wat is zijn rol in dit boek??

Geef een reactie

