Lekker griezelen

Toen onze MeiMei nog een klein meisje was, was ze dol op de boeken van Dolfje Weerwolfje van Paul van Loon en we zijn zelfs naar de musical-uitvoering van dit leuke boek geweest. Op school zijn we nu bezig met een soort griezelproject en bijna alle kinderen kennen de boeken wel van Paul van Loon en vooral Dolfje blijkt nog steeds favoriet bij ook deze generatie.

Ik kon het vrijdag tijdens mijn lessen Nederlands dan ook niet laten: lekker even reclame maken voor de filmversie van Dolfje Weerwolfje, mijn leerlingen zijn misschien iets te oud, maar ze vonden het toch heel schattig. Één van mijn leerlingen zei: “Daar ga ik vast met mijn kleine zusje naar toe.” En ik weer het ook wel zeker, ik neem mijn kleine Kleinzoon (5 jaar) mee, dan heb ik een heel goed excuus om lekker te gaan genieten.

Dolfje de film

En dan na afloop spelen we samen het spel, dat ik op de site van Dolfje heb gevonden.

Dolfje, het spel

Geef een reactie

