Terug in de tijd

Na heel wat jaartjes staat de naaimachine weer op tafel. Toen de kinderen nog klein waren heb ik, behalve gebreid natuurlijk 🙂 , ook heel wat kleertjes genaaid.

Nu had ik al een hele tijd geleden stof gekocht om voor MeiMei’s kamer en mijn studeerkamer van gordijnen te voorzien en die zou oma voor ons maken. Helaas is daar oma’s herseninfarct tussengekomen. Haar naaimachine was haar lust en haar leven en ze had net een hele mooie nieuwe gekocht, ze had daar zelfs een soort van cursus voor gehad om er goed mee om te kunnen gaan.

Haar ‘oude’ machine hebben wij meegekregen, maar die stond netjes opgeborgen, want echt nodig was hij niet. GèGè had mijn oude machientje en ik vind breien veel leuker.

Maar de gordijnen moeten toch gemaakt worden, dus oma’s oude machine staat nu op tafel. Ik heb het boekje en de bijbehorende onderdelen erbij gezocht en ben me eerst maa een beetje aan het inlezen. Heel ontroerend is wel dat oma overal stickers heeft opgeplakt. Op de etui met losse onderdelen staat: “Alles voor de naaimachine van MeiMei.”

Gelukkig kan zij er ook mee overweg, ze heeft het van oma zelf geleerd!

Geef een reactie

