ergernissen top tien

Op mijn Ergernissen Top Tien scoort de kapper bijzonder hoog. Daar zijn een heleboel redenen voor te bedenken en veel van die redenen zeggen waarschijnlijk meer over mij dan over de kapper in kwestie.

Ik weet dat er mensen zijn die het een uitje vinden, lekker vertroeteld worden, iemand die heerlijk door je haar kroelt, allemaal aandacht alleen voor jou..

Gisteren moest ik weer eens naar de kapper omdat mijn pony ver over m’n ogen hing, het model er practisch uit was, er sprake is van uitgroei, het haar piekte (niet op de goede momenten) en het zat gewoon niet. Eigenlijk wilde ik het ook weer bij laten kleuren, maar vanwege mijn bijholte-onsteking leek mij dat niet zo’n heel goed idee, alleen knippen dus.

ALLEEN KNIPPEN DUS, daar heeft Wim Sonneveld al een een prachtige conference over gehouden, ‘alleen knippen’ daar doen kappers niet aan.

Eerst moest er gewassen worden en kwam er een maskertje in, allemaal wel nodig, want mijn haar moest gewassen worden en omdat de verwarming weer aan is, is het haar ook wat droog… Helemaal niet erg. Wat wel erg is dat kappers zo slecht luisteren, let wel: ik kom al ruim 30 jaar bij deze kapperszaak, ze kennen me dus.

Trouwens, dat van die aandacht alleen voor jou kopt ook niets, want tijdens de hele behandeling is er wel tien keer gebeld en dan word je weer even alleen gelaten, en bij al die aandacht zou dan de boodschap ook iets duidelijker over moeten komen, toch?

Kapster: “Föhn je je haar wel eens?”

Ik: “Nee, nooit.”

Kapster: “Hoe wil je het hebben?”

Ik: “Alleen een beetje bijpunten, ik moet het makkelijk in een staartje kunnen nemen, want ik houd niet van haar in mijn ogen als ik kook of zo.”

Kapster: “En de pony dan?”

Ik: “Daar moet een flink stuk af, want ik schuif hem nu steeds aan de kant en dat vind ik eigenlijk niet zo leuk.”

Kapster: “Zal ik het in laagjes doen dan lijkt het wat voller”

Ik: “Als ik het maar wel in een staartje kan nemen en het niet te kort wordt.”

Kapster: “Van de pony haal ik niet teveel af, want als het droog is, wordt het ook nog iets korter.”

Ik zeg maar even niks.

Kapster: “Ik zal het straks even leuk föhnen, heb je thuis een style-tang”?

Ik: “Nee, als ik iets speciaals wil met mijn haar, dan ga ik naar de kapper.

Al met al ben ik dus gezellig naar de kapper geweest en mijn haar zit in laagjes die te kort zijn om in een staartje genomen te worden, mijn pony is nog steeds te lang en hangt in mijn ogen, samen met de bovenste laagjes, die net bij mij ooghoeken beginnen.

Gisteren na het föhnen zat het best heel erg leuk, maar vanmorgen bij het opstaan zat het nergens naar. Eigenlijk moet ik even naar de kapper om mijn pony bij te laten knippen…

4 gedachtes over “ergernissen top tien

  1. hahaha oh zo herkenbaar… Gelukkig heb ik sinds een jaar of twee een vaste kapper gevonden. Mijn nichtje is kapster aan huis 🙂 Ze weet precies hoe ik het hebben wil en dat is ideaal….. Ben toevallig deze week nog geweest. Heerlijk als het weer in model zit zonder al die poespas zoals föhnen of een stijltang ter hand nemen.

  2. Dat lijkt me inderdaad een ergernis. Ik ga al jaren naar dezelfde kapper (ooit één keer bij een ander geweest en dat beviel absoluut niet), maar ervaar ook wel eens van dit soort dingen. Vroeger knipten ze m’n haar vaak niet kort genoeg. Dan kwam ik thuis en dacht ik: “Had nog wel een centimeter korter gekund”. Gelukkig ben ik nu zo ver dat ik de kapster verzeker dat ik kort haar écht niet erg vind en dat het héél snel weer groeit.

    Pfoe, wat een verhaal. Kortom: ik begrijp je ergernis bij de kapper!

    1. Ja, ergerlijk!
      Bij mijn kapper werken drie kapsters, mijn ‘vaste’, één die absoluut mijn haar niet mag knippen (een soort Edward Sissorhands, veel te kniplustig) en dit meisje dat nog nieuw is. Ik denk wel dat ik deze week nog even langs ga om mijn pony wat bij te laten knippen 😦

Geef een reactie

