Alweer vakantie

De herfstvakantie valt dit jaar heel erg vroeg en past daardoor eigenlijk niet helemaal in het schoolprogramma. Een aantal zaken die ik normaal gesproken voor de vakantie afgehandeld zou hebben, worden nu over die vakantie heengetild, wat me een gevoel geeft van achter de feiten aanlopen.

Maar, voor mij persoonlijk komt de vakantie net te laat, ik heb alweer een bijholte-ontsteking en een beginnende bronchitis. Dit allemaal na een fikse keelontsteking (en de stem kwijt) zo’n twee weken geleden. Mijn huisarts vond het nu wel tijd voor een antibiotica-kuur. Gelukkig kan ik nu een weekje rustig aan doen.

Dat is natuurlijk ook betrekkelijk, ik heb het nodige nakijkwerk en de leerlingen willen natuurlijk zo snel mogelijk de cijfers hebben. Ik heb ze ook gezegd dat ik deze week de werkstukken lekker door ga lezen en dat het vast allemaal heel goed is gegaan.

Verder heb ik vandaag met een klas twee lokalen en de mediatheek in halloweenstemming gebracht, want na de vakantie hebben we de jaarlijkse griezelweek met veel griezelboeken, griezelopdrachten en een heel griezelig proefwerk. Ik heb gelukkig nog een week om alles goed voor te bereiden en de juf van verzorging gaat in een pauze pompoensoep verzorgen, terwijl ik, waarschijnlijk in mijn heksenjurk, griezelgedichten en -verhalen ga voorlezen 🙂

goedgelijkende foto
Geef een reactie

