Wat zijn ze geweldig!

Ja, wat zijn ze gweldig de Zes poëtische plakkers van Plint. Ik heb er gisteren een paar in mijn lokaal geplakt, ook één op de deur. Bij het naar binnen gaan van de leerlingen was dat meteen een geweldige binnenkomer.

Hoewel hij helemaal niet groot is, viel hij toch meteen op en een groepje meiden bleef even lezen.

Na het commentaar van de meiden wist ik ook meteen weer waarom ik het onderwijs zo leuk vind: leerlingen zijn gewoon geweldig. Want na het lezen van het gedicht van Jos van Hest (beeld op deze plakker was van Johan Lennarts) zeiden ze: “Zullen we dat eens doen?”

Ja hoor kinderen, gewoon doen:

Schrijf aan je toekomstige liefje een waanzinnig warme liefdesbrief.

Stop de brief in een fles.

Gooi de fles in een glasbak.

Wacht op een wonder

(Jos van Hest)

Is het niet fantastisch dat mijn leerlingen nog waanzinnig warme liefdesbrieven willen schrijven en in wonderen geloven???

Geef een reactie

