kookboeken

Wij hebben in bijna elke kamer in ons huis wel een boekenkast staan en in de kasten staan natuurlijk boeken. Behalve natuurlijk studieboeken en werkgerelateerde boeken hebben we ook heel veel andere boeken.

In de serre/keuken staan bijvoorbeeld de kook- en bakboeken. Die kun je ook nog weer in diverse secties onderverdelen. Zo hebben we onder meer de Aziatische keuken, Italiaanse en Franse keuken. Natuurlijk de nodige vegan en veganistische kookboeken en ook de ‘slankelijngoeroes’ hebben de weg naar onze plank (en maag) gevonden.

Ik heb een aantal kookboeken met een literaire link, zoals de Even more revolting recipies van Roald Dahl en het Grote taartenboek van Toon Tellegen, maar ook het Kookboek van Simon en Saartje (Francine Oomen) mag natuurlijk niet onvermeld blijven.

jeugdsentiment
best lekker
MeiMei heeft zich ook ontpopt tot een ware verzamelaar, in Parijs heeft ze een (Frans!) boek gekocht met alleen maar Nutella-recepten en onlangs kwam ze thuis met een coca-cola-kookboek.
Nederlandse editie
cokeboek?
Of ik er ook veel uit ga proeven valt nog te bezien, ik ben allergisch voor noten, dus geen Nutella voor mij en ik houd niet van cola.
Geef een reactie

