Gebarentaal

Vandaag had ik een primeur. Ik sta sinds september 2002 voor de klas en ik vind het nog steeds fantastisch om te doen.

Al een aantal jaren geef ik alle eersteklassers bij ons op school in de wenweek een uurtje drama en dat is ieder jaar weer erg leuk om te doen. Met een paar korte oefeningen leren de kinderen hoe zichzelf zelfverzekerd kunnen presenteren en ze leren emoties herkennen. Ieder jaar wordt er lekker actief meegedaan en er valt ook veel te lachen.

Alleen dit jaar had ik er één klas bij…. nu is het natuurlijk niet die hele klas, maar er was een leerlinge bij die wel heel goed was in gebarentaal. Na een aansporing van mijn kant om iets meer inzet te tonen, gaf ze duidelijk aan geen moeite te hebben met gebarentaal, ze stak doodleuk haar middelvinger op!

alfabetisering?
Natuurlijk heb ik haar er uitgestuurd en we hebben naderhand nog een gesprekje gehad, ja, ze had spijt (ja, dat zal wel) en ze zal het nooit weer doen.
Maar goed, dit was een eerste indruk van jewelste.

 

Geef een reactie

