sweet memories

Omdat er vanavond weer een uitzending van de Great British Bake off op de BBC te zien was, ben ik er even lekker voor gaan zitten. Vanwege de vakantie heb ik een paar afleveringen gemist en ‘we’ zijn al toe aan de laatste acht, gelukkig heb ik ook nog een aflevering opgenomen en daar ga ik ook gauw naar kijken.

De aflevering van vanavond is verplichte kost voor onze MeiMei want één van de opdrachten voor de kandidaten was het maken van macarons en laten dat tegenwoordig de lievelingslekkernijen van dochterlief te zijn.

Ik had ze al eens voor haar gekocht toen ik in Utrecht was, want daar is een snoepwinkeltje die ze in het assortiment heeft, maar tijdens onze vakantie in Parijs hebben we hele luxe exemplaren voor haar gekocht: één als dessert bij de lunch in de Printemps en in diezelfde Printemps hebben we ook cadeaudoosje laten vullen.

Bij de Printemps verkopen ze de macarons van Ladurée, een suikerzoet winkeltje, dat volgens mij de droom van ieder meisje moet zijn.

Helaas voor mij worden macarons gemaakt van amandelen, en daar ben ik allergisch voor 😦

lekker zoet

One thought on “sweet memories

  1. Dat treft, heb ik gisteravond ook naar de Bake off gekeken: televisie om van te snoepen! “Sweet memories”, ergens heb ik nog n (eigen) fotootje staan met een Vlaamse versie van macarons (van een Antwerpse patissier). Wat mij betreft, ik hou niet zo van macarons, die waarvan sprake waren me té zoet.

Geef een reactie

