Niet te lezen

Zoals ieder jaar heb ik ook dit jaar een aantal boeken meegenomen op vakantie. Maar dit keer moet ik bekennen dat ik er niet één heb (uit) gelezen. Wel hebben we in Duitsland en Frankrijk een aantal boeken aangeschaft die eigenlijk meteen op de wachtlijst komen. Verder heeft Huà vandaag het laatste deel van The clan of the cavebear aangeschaft, The Land of the painted caves.

Tijdens de vakantie ging het lezen niet zo heel super omdat het lopen in Duitsland heel inspannend en vermoeiend was en we daar steeds nogal laat aten. Zelfs het breien is er daar een beetje bij ingeschoten. In Frankrijk waren we gewoonweg te druk met judo en met nabespreken.

Het lezen viel mij ook een beetje zwaar omdat ik de verkeerde boeken had meegenomen. In mijn pakketje zat een lekker dun boekje, waar ik heel nieuwsgierig naar was, namelijk Versluiering van Monardi en Sorti, een boekenweek geschenk ter gelegenheid van de maand van het spannende boek 2011.

Het boekje telt slechts 96 pagina’s en ik ben al afgehaakt bij bladzijde 27 afgehaakt. Na een introductie van de hoofdpersoon, de castraat Atto Melani (één pagina), volgt er uitleg over de andere personen, de intrige en nog een paar achtergronden zodat je zo alweer drie pagina’s verder bent voordat het verhaal begint.

Dan verwacht ik bij een thriller van dit formaat dat je vrij snel in het verhaal wordt getrokken, maar de verteltrant en de zinsbouw zijn van dien aard dat ik het maar bij die eerste 27 laat, niet te lezen!

Ik contreer me gewoon weer op Huis Lauernesse, dat ik thuis heb laten liggen omdat dit geen vakantieboekje is.

Geef een reactie

