Overdaad

Ken je dat? Dat je een doos bonbons hebt en je proeft er een en die is heerlijk. Als je dan meteen de tweede neemt is die eigenlijk al minder lekker en als je de hele doos leeg zou snoepen, zou je gewoon misselijk zijn. Dat gevoel had ik gisteren in het Louvre. Dat het de warmste dag van het jaar was heeft er misschien ook wel een beetje mee te maken, maar ik had op een gegeven moment een ‘overdaad schaadt’ gevoel.

In het begin is het allemaal van een overweldigende schoonheid, ik heb een ‘nieuwe’ schilder ontdekt: Abraham Mignon. Ik had nog niet eerder van de man gehoord, maar als we weer thuis zijn, ga ik op zoek naar meer over hem, want ik vond zijn schilderijen erg mooi, mooier zelfs dan die van de welbekende Nederlandse schilders.

We hebben ook lekker geluncht in het Louvre en daarna gingen we weer vrolijk verder met onze tocht langs alle pracht en praal. Maar het was druk en ik werd een beetje moe en ik begon me te ergeren aan de medemensen, vooral aan die die niet kunnen lezen, want er stond overal duidelijk dat je van de kunstwerken af moest blijven!

Maar goed, soms is het dan maar beter om de goede indrukken te behouden en het bezoek aan het museum af te breken. Wel zijn we nog even naar de verplichte museumwinkel gegaan en daar vond ik voor Hua nog manchetknopen, die kwamen goed uit voor het gala van die avond.

Geef een reactie

