Babyboom

op de verlanglijst

Vandaag ben ik even naar Gronau gelopen om bij Das Wollknauel een bolletje garen te kopen voor een jurkje dat ik aan het breien ben. In het patroon staat dat er twee bolletjes nodig zijn, maar ik ben net over de helft van het eerste pand en bolletje nummer een is al op, heel vervelend. Je verwacht toch dat zo’n patroon is getestbreid.

Tot mijn grote verbazing was de ijssalon naast de wolwinkel gesloten 😦 Er schijnt een nieuwe eigenaar te komen en daarom was de tent dicht, slechte planning, zo midden in de zomer, de tijd om lekker winst te maken.

Maar goed, dat is een heel ander verhaal en ik wil het hier eigenlijk hebben over babybreiwerk, want er is sprake van een echte babyboom. Collega J. heeft een schattig dochtertje gekregen. Het jurkje is klaar en wordt morgen gefotografeerd. Vriendin en buurvrouw C. heeft na twee stoere jongens nu een kleine meid en we zitten te wachten op een kaartje/telefoontje van weer een ander stel. Verder zijn er nog in ieder geval drie (vrouwen van) collega’s die in blijde verwachting zijn.

Gelukkig nemen die kleine kleertjes niet zo heel veel tijd in beslag. Dat wil zeggen, als de hoeveelheden in de patronen kloppen.

3 bolletjes
Het jurkje wordt, natuurlijk, gebreid in vrolijk roze. Het patroon komt uit Filatie Infanti #5, waar trouwens ook een prachtige trui voor GèGè in staat, die wil ik echt ook nog breien, misschien maar stoppen met de studie??

Geef een reactie

