Vakantie

De leerlingen hebben hun rapport en zijn nu lekker vrij, maar, niet minder belangrijk, de docenten hebben ook vakantie.

Wat ga ik deze heerlijke schoolloze weken doen: beeldhouwen, wandelen in Duitsland en judo kijken in Frankrijk. Het beeldhouwen ga ik alleen doen, lekker werken in de natuur met een brok steen, natuurlijk volgen er foto’s. Daarna gaan Huà en ik wandelen in de buurt van de Lorelei en daarna gaan we met zijn drieën, want MeiMei gaat ook mee, naar Parijs.

Maar de vakantie bestaat niet alleen uit lekker ontspannen. Ik ga mijn studeerkamer eens goed uitspitten, het is allang niet meer het lekker opgeruimde kamertje dat het eens was en dat het wel weer moet worden, dus opruimen en wat weg kan, moet ook echt weg. Want er moet gestudeerd worden, de laatste cijfers moeten worden binnen geharkt en ik wil dat het dit schooljaar gebeurt! Daarom ga ik in de vakantie ook al aan het werk, wat ik in die weken kan doen, doe ik in die weken. Dan kan ik het meteen in september inleveren en wie weet wordt het dan ook meteen goedgekeurd, dat zou fijn zijn.

Verder wil ik natuurlijk nog een paar boeken lezen, breien,naar de nieuwste (laatste) Harry Potterfilm, naar het Groninger Museum en naar het Panorama Mesdag in Den Haag. Als ik mijn lijstje zo bekijk, mag de vakantie wel worden verlengd met een paar weken.

Denk nu alsjeblieft niet dat ik mijn werk niet leuk vind, want het tegendeel is waar. Ik vind mijn werk juist heel erg leuk, het lesgeven bevalt mij uitstekend. Alleen waren er dit jaar een aantal zaken op school die niet zo goed liepen en die veel onrust en extra werk met zich meebrachten en die daardoor het lesgeven bemoeilijkten. Ik weet nu al hoe ik veel van die dingen volgend jaar anders aan ga pakken, het gaat dan vast veel beter. Bovendien ben ik nu al benieuwd naar de nieuwe brugklassertjes en dat lijkt me wel een gezond teken.

Zo, eerst genieten van zomer, vakantie en vrijheid en daarna met frisse moed weer voor de klas.

 

Geef een reactie

