Tapas

29-9-2011 laatste kans!

Morgen is de diploma-uitreiking van MeiMei en haar mentor had het plan om de ‘plechtigheid’ af te sluiten met een tapasbuffet dat verzorgd zou worden door de ouders/verzorgers. Ik vind het een super idee en ik ga zo lekkere miniquiches bakken en ik maak ook wat hummus.

De school heeft een gezellige kruidentuin en we(ouders en mentor) hopen allemaal dat het goed weer blijft, zodat we daar afscheid van elkaar kunnen nemen. Het is nu voor ons een echt afscheid, want we hebben nu geen kinderen meer op die middelbare school.

Maar nu eerst maar eens lekker de keuken in, ik heb bladerdeeg, garnalen, brie….

feestelijke hapjes
Denken jullie ook nog even aan de Literaire Weggeverij? Nog maar een dagje om mooie boekprijzen te winnen.

2 thoughts on “Tapas

  1. De tapas waren heerlijk, diepvries bladerdeel is toch wel een geweldige uitvinding.
    Die lekkere grijze garnalen heb je bij ons eigenlijk alleen bij de viswinkel, die smaken echt anders dan die roze, ze zijn ook kleiner en steviger. Voor de quiches waren de roze heel geschikt,

  2. Superlekker: miniquiches als tapas! Dat wil ik ook ns proberen, bedankt voor de tip, heb ik nog nooit bereid. En het wordt vast weer mooi weer tegen morgenavond, de extreme variant van deze avond is hier langzaam weggetrokken

    Die met geraspte belegen kaas, basilicum en garnalen, die “Hollandse borrelhapjes” of “quichepuntjes”, daar wil ik mee beginnen. “Hollandse garnalen” lees ik in het recept. Zijn dat die oranjerozige? Ik hou nochtans meer van de grijze Noordzeegarnalen. Raar maar waar, maar onlangs vond ik bij gebrek aan een viswinkel geen grijze bij AH, ook niet bij Plus, enkel “Hollandse garnalen”, en dat waren van die oranjerozige. Ik zal dat recept vast ook ns variëren met gemalen gruyère, en peterselie i.p.v. basilicum.

Geef een reactie

