Mart Smeets signeert (bijdrage van Húa)

Gisteren was ik bij onze boekhandel Broekhuis en zag daar een aankondiging dat vandaag Mart Smeets kwam om zijn werk te signeren. Nu heeft Mart al veel geschreven en het boek De Lance Factor is zijn nieuwste pennenvrucht. Ik ben benieuwd want ik heb een exemplaar gekocht, maar eerst lees ik het verhaal van Thomas Dekker, want daarvoor was ik gisteren dus in de winkel. Ik weet dat de meningen over Mart uiteenlopen. Een soort love him or hate him. Na het lezen van de nodige biografieën van topsporters, wordt een ding duidelijk. Mart is altijd pro topsporter, hij weet (als oud basketbal international) wat het is en heeft dus respect voor de sporter. Dat kan niet van al zijn collega’s worden gezegd. Ik was laatst ronduit geschokt toen zijn collega Jack, die twee van onze tafeltennisters (in “langs de lijn”) vergeleek met een nummer op de bestellijst van zijn lokale Chinees. Dat spreekt niet van respect.

Mart signeert in Enschede

In onze boekenkast hadden wij tot nu toe van Mart het Sportzomerdagboek staan. Met daarin de Tour 2008 en de Olympische Spelen van Beijing. Het bracht bij ons weer herinneringen terug van ons verblijf in Beijing. Het leest lekker weg, want Mart schrijft zoals hij spreekt. Nu kun je met goed fatsoen geen oud boek laten signeren, dus in overleg met Mart heb ik “de Lance factor”  en “Vuur” gekocht. Dat laatste boek gaat over Mart Olympische ervaringen. Interessant met het oog op Londen.

Mart is een geduldig signeerder. Hij neemt de tijd en dat is leuk. Ook aan de boodschap besteedt hij veel aandacht. Het was weer een geslaagde ochtend!

Geef een reactie

