Ruiken, voelen en kijken (bijdrage van Huá)

Deze drie zintuigen heb ik dit weekend weer eens goed willen gebruiken. Ik zag laatst dat er een nieuw deel uit is van de de “Earth’s Children”  van J.M. Auel. Nou heb ik jaren op dit nieuwe deel moeten wachten en het liefst lees ik dat dan in paperback. Maar Li is meer van de hardcover versies. Dus om weer in de sfeer van deze prehistorische queste te komen ben ik weer in deel 1 begonnen, de Clan of the cave bear. Een boek dat volgens mij al 30 jaar in de kast staat (al wel vaker gelezen) en dus ook zo voelt en ruikt…. vergeeld. Aangespoord door Li ben ik naar de boekenwinkel gegaan om te kijken, voelen en ruiken aan een nieuw boek. Helaas wordt de Engelse collectie daar steeds minder en een vertaling vind ik maar niks. Er gaat dan zoveel verloren. Daarover later nog maar eens wat meer. Teleurgesteld verliet ik de zaak om maar op internet te kijken. Je mist dan toch een aantal dimensies bij de keuze van een boek.

wildbreien in Gronau

Verder kwam ik vanmorgen ineens een nieuwe rage tegen. Namelijk wildbreien, iets waar Li nog niet aan wil. Zeker als het om lappen gebreid goed gaat dat om een boom wordt gehangen. Maar het kan ook subtieler zoals op dit bruggetje, met een aantal gebreide of gehaakte bloemetjes met heel subtiel een paar dennentakjes. Een mooi stilleven om naar te kijken.

Onze Dracunculus vulgaris

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Toen ik na het lopen thuis kwam had Li ook nog een reuk- en kijk- ervaring. Onze Draken Aronskelk stond in bloei. De bijsluiter bij de bollen was duidelijk: verspreidt tijdens de bloei een onaangename geur van rottende eieren. Het klopte helemaal. En wat trekt zo’n bloem dan aan, van die mooie groen schijnende vliegen. Maar toch erg leuk zo’n exoot in de tuin. Het leuke is dat volgend jaar de plant zich welig uit zal breiden. Moet kunnen in een Engelse border.

Wordt vervolgd, want er zijn nog want andere pareltjes in de tuin.

Een gedachte over “Ruiken, voelen en kijken (bijdrage van Huá)

  1. Wat een leuke wildbreifoto! Ik zag laatst in Groningen een lapje om een gebladderde lantaarnpaal. Het stond erg smaakvol. Misschien moet ik me ook maar eens aan wildbreien gaan wagen; ik heb genoeg wol en priemen..

Geef een reactie

