Lezen en breien

Haute couture pour bébé

Ik was al een tijdje op zoek naar een mooi patroon voor de baby van collage J. Het moest echt iets moois worden, want J is een modebewuste vrouw die er altijd goed verzorgd uitziet en die op modegebied ook lef vertoond. Gelukkig had Huà dit prachtige boek meegenomen en deze week heb ik steken opgezet voor een heel schattig jurkje, dat de baby deze herfst en winter kan dragen.

Het vervelende is dat het patroon in het Frans is met als gevolg dat ik toch iets over het hoofd had gezien en ik dus even een stuk uit moest halen 😦 Maar nu zit ik weer op de goede weg. In plaats van het traditionele roze voor een babymeisje heb ik voor heel zacht blauw gekozen, ik hoop dat J het mooi vindt.

Verder ben ik weer heerlijk aan het lezen. Na De Koning van Kader Abdolah, dat de eerste 150 bladzijden niet kon boeien en toen pas moeilijk aan de kant te leggen was, ben ik Spijkerschrift aan het herlezen, en daar zat ik na twee pagina’s alweer helemaal in. Prachtig boek.

Ik denk dat ik in navolging van een paar interessante blogs hier ook maar eens boekbesprekingen ga plaatsen.

.De koning

Spijkerschrift

 

 

Geef een reactie

