Opschrijfboekjes

Huà gaf gisteren al aan hoe druk hij is geweest al voordat hij met de tuinveranderingen kon beginnen. Eigenlijk zijn we vorig jaar tijdens onze vakantie in Cornwall al serieus begonnen. We hebben lekker veel tuinen bezocht en daar hebben we  natuurlijk  inspiratie opgedaan.

Omdat we beiden een notitieboekentic hebben, was ik dan ook heel blij dat ik dit Moleskineboekje tegenkwam. Het wordt goed gebruikt, Huà heeft het plantschema erin getekend en van veel van de planten zijn de bijzonderheden opgeschreven en er staan zelfs al een paar plaatjes/foto’s in.

Wat dat betreft is dit notitieboek toegankelijker dan die van mij zijn. Veel van mijn boekjes bevatten aanzetten tot gedichten en heel veel streepjes. Door middel van die streepjes houd ik de voortgang van mijn breiwerken bij, zodat voor- en achterkant evenveel naalden tellen en zodoende even groot worden. Bovendien kan ik op die manier een saai werkje een tijdje aan de kant leggen, ik weet door mijn streepjes nog precies waar ik ben.

Wat de aanzetten tot gedichten betreft: van één aanzet kunnen soms wel meer gedichten ontstaan en soms blijft het bij een aanzet.

Ik heb Huà trouwens ook het Moleskine-city-boek-Parijs gegeven. Dat kunnen we in augustus samen verder invullen.

Geef een reactie

