Hemelvaartsdag 2011

Een heerlijke, zonnige dag in 2011. MeiMei is naar Green Vibrations, daar had GèGè geen kaartje meer voor kunnen krijgen, dus die bleef lekker in Utrecht.

JieJie, Schoon- en Kleinzoon kwamen even langs om koffie te drinken en om wat oude foto’s van bezoeken aan Disney Parijs te bekijken. Kleinzoon vond vooral de foto’s met ‘kleine’ mama, oom en tante erg interessant. Ik ben erg benieuwd hoe hij het Park zal vinden!

Toen kinderen en kleinkind weg waren, hebben wij onze wandelschoenen aangetrokken om te trainen voor onze wandelvakantie in Duitsland. Specifieker: Rüdesheim, want we gaan heerlijk met zijn tweetjes op pad in het Duitse wijngebied. Natuurlijk is het iets heel anders dan met zijn vieren naar Japan, maar daar komen we echt nog wel een keer.

Het lopen ging gematigd goed, we hebben een stukje ‘gele ‘route bij het Rutbeek gelopen en wat is Twente toch mooi. Helaas heb ik de laatste kilometer gelopen met een dikke blaar onder mijn voet, maar de ruim acht kilometer hebben we in anderhalf uur afgelegd.

Het is wel gek dat ik nu een blaar opliep, gisteren had ik ook ruim anderhalf uur gelopen, gewoon in een jurkje en met teenslippers aan en nergens last van. Maar goed, beter nu dan straks in augustus.

Weer thuis hebben we genoten van onze tuin, Huà heeft een prachtige slak gefotografeerd en ik heb een piepklein kikkertje in de vijver gesignaleerd, natuurlijk bleef die niet echt zitten tot ik mijn fototoestel te pakken had. Bovendien laat de kwaliteit van mijn foto’s ernstig te wensen over. Op het moment dat ik foto’s neem, denk ik altijd dat het wel goed gaat, maar mijn gezichtsvermogen is niet goed(-8 gecombineerd met + 2,5), mijn foto’s zijn daardoor ook alleen maar goedbedoelde pogingen. Daarom hier de slak van Huà:

Wildlife in Twente!
Geef een reactie

