Parijs, jour quatre et cinq

Parijs is een stad waar volgens mij weinig geslapen wordt en begin ik zelf ook te merken. Het is inmiddels al weer na twaalven en morgenochtend heb ik beloofd weer om zeven uur te gaan hardlopen. Nou is dat lopen in Parijs zo vroeg wel mooi hoor. Dat lopen gaat ook steeds verder weg van het hotel. Woensdagochtend zijn we van het hotel naar Place de la Concorde, via de Tuilerien over de Champs d’Elyssee naar de Arc de Triomph en vandaar via het Parc Monceau weer naar het hotel gelopen. Daarvoor moest ik eigenlijk wel wat eerder het bed uit. We zouden om 06.45 uur vertrekken. Door een foutje had ik mijn telefoon in de laptop laten zitten. En dus…. was de telefoon ’s morgens leeg. Gelukkig schrok ik om 06.44 uur wakker en kon zo nog wat herstellen.
Ik was eergisteren nog even blijven hangen bij de avondsessie. Een rondleiding door revolutionair Parijs. Spannende verhalen over de Guillotine (overigens de laatste executie was in 1974, tot grote schrik van een van de Franse begeleidsters). Robespierre en Mahat als tegenstanders in de revolutie, waren aardige ingrediënten voor de rondleiding. Het leuke was dat ik daar samen met Li en JieJie twee jaar terug ook heb gelopen en toen heel wat details gemist heb. Zoals het heiligenbeeld boven de Starbucks in die wijk. We hebben we de Starbucks gezien en er ook wat gedronken.

Op het eind van de tour hebben we gegeten bij Procope. Een restaurant dat er in 1686 ook al zat. Er werd klassieke Franse pot geserveerd. Stoofvlees en voor mij wederom een heerlijke forel. Helaas had ik de leesbril niet bij me dus een mond vol graat. Laten we zeggen dat de entourage goed was.

One thought on “Parijs, jour quatre et cinq

  1. Hoi Breieninpeking,

    Vind het leuk dat je mijn blog hebt bezocht, met achterlating van positieve reactie! Dus kijk nu even bij jou. Vond berichtje Paris van jou leuk, ook omdat het mooie beelden oproept in mijn herinnering. Heerlijk gedoold door die stad, doorkruist met de metro. En voorwaar een stad van inspiratie.

    Dag!

Geef een reactie

